EROL MARKETİNG- evden ek iş

EROL MARKETİNG- evden ek iş
Evinizden Kariyer Yapma Fırsatı

24 Mart 2011 Perşembe

Nasil Yapilir? Nedir?

Nasil Yapilir? Nedir?

Link to Nasıl Yapılır? Nedir?

Salyangozun Faydaları

Posted: 23 Mar 2011 08:12 AM PDT

Salyangozun Faydaları Nasil Yapilir? Nedir?

2004 yılında bahçeli bir eve yerleştiğimizde beni en çok rahatsız eden şeylerin başında bahçedeki küçük küçük yüzlerce geliyordu. Hatta bazı bitkilerin yaprakları delik deşik oluca bunu salyangozlar yapıyor dedim ve başladım ilaçlı mücadeleye. Yeterince büyük olsalardı onları elle yakalar ve yemenin yollarını arardım. Zira seneler önce İtalya'da göl kenarındaki bir lokantada yediğim salyangozlu pilavın tadını unutamıyorum.

İlaç granül halindeydi ve duvar üstlerine serpip yan tarafını da ıslatıyordum ki salyangozlar çabuk gelsin diye. Hakikaten bir müddet sonra bu duvarın üzeri salyangoz kabukları ile doldu. İçleri boştu. Nereye gitti bunlar diye hiç düşünmedim. Her halde ilacı yiyen kuruyordu. 2 sene ilaçlı mücadeleden sonra gördüm ki bahçemde hiç salyangoz kalmadı. Ama bitkilerin yaprakları daha fazla bir şekilde yenmiş vaziyette idi. O halde bitkilerin yapraklarını başka haşaratlar yiyordu. Yapraklarla aynı renkteki tırtılları gözle fark edemiyorsunuz. Mikroskobik canlıları da göremediğimiz gerçeğinden yola çıkarak salyangozları aklamaya karar verdim. Son senelerde hiç salyangoz öldürücü ilaç kullanmadım yine çoğaldılar ama eski nüfuslarına erişemediler henüz. Dikkatimi çeken husus, salyangozların dolaştığı yerler çok rahat gözlenebilmekte. Ama bu bitkiler capcanlı ve yenik de yok. Daha çok kuru dalları seviyorlar.

Salyangozların iki çeşidi olduğunu öğrendim. Ot yiyenler ve et yiyenler. Demek ki benim bahçedekiler et yiyenlerden. Peki bitkilerin üzerinde ne eti yiyorlar? Demek ki bitkilerin üzerine yapışan minik böcekleri yiyorlar.

Artık salyangozları daha fazla sevmeye başladım.

salyangoz1 Salyangozun Faydaları

Not: Çocukken kasabamızda salyangoz alımı yapan dükkanlar oluşmuştu. Ben de bahçemizdeki büyük salyangozları toplayıp satmış ve 35 kuruş kazanmıştım. Onları Fransızların sofrasına kattığım için çok üzgünüm.

Nasıl Yapılır?, , , , , ,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder